Ce ştim despre vitamina B9

In Statele Unite, începand din 1998, pâinea şi alte produse cereale sunt fortificate cu acid folic, din ordinul Administraţiei pentru Alimentaţie şi Medicamente.

Vitamina B9 sau folacin sau folat sau acid folic, a fost extrasă pentru prima dată în anul 1964 din frunzele de spanac („folium”=frunză). Se găseşte în legumele de culoare verde (varză, spanac, ştevie, gulie, linte, sparanghel, salată, fasole, mazăre, urzici, pătrunjel, fasole verde, ceapă verde), grâu încolţit, dar şi în unele sucuri (de portocale).

Este indicat femeilor gravide pentru a preveni afecţiunile coloanei (spina bifida) ale sistemului nervos (creier nedezvoltat) la copil sau alte malformaţii („buză de iepure”, „gură de lup”).

Aceste preobleme apar în primele 28 de zile de sarcină, înainte ca femeia să ştie că este gravidă. Vitamina B6 reduce cu până la 75% astfel de probleme la naştere.

Vitamina B9 ajută la sinteza ADN-ului (adenina şi timina).

Când consumăm carne în exces, o parte din aceasta este transformată în corp într-o substanţă numită metionină şi apoi homocisteină. Vitamina B9 transformă metionina în glutation – unul din cei mai puternici antioxidanţi protectori din organismul nostru. În lipsa vitaminei B9,homocisteina ne va îmbolnăvi în timp arterele picioarelor şi inimii şi va creşte procentul de apariţie a osteoporozei. Oamenii care consumă multă carne au în sânge un nivel ridicat de homocisteină.

Cercetătorii de la Universitatea din Oxford, au stabilit că un nivel scăzut de acid folic în organism predispune la boala Altzhaimer, iar cei de la Universitatea Harvard au dovedit că acesta reduce riscul pentru femei de a face cancer de colon, cancer de col uterin. Anticoncepţionalele reduc nivelul de acid folic în corpul femeii.

Un grup de cercetatori de la Centrul de Cercetare a Nutritiei de la Universitatea din Maine (SUA), condusi de Katherine Tucker, a analizat, timp de 3 ani capacităţile cerebrale ale persoanelor în vârstă care au înghiţit zilnic 800 micrograme de Vit B9 şi s-au constatat valori mai mari la capitolul memorie, atenţie, orientare în timp şi spaţiu decât la grupul care nu a primit.

Vitamina B9 mai este necesară bolnavilor care au diabet, anemici, cu psoriazis, au deficienţe de auz sau boli renale.

Deşi acidul folic sintetic (din farmacie- doza zilnică indicată – 400 micrograme) se spune că se absoarbe mai bine în tubul digestiv, este util- mai ales femeilor care vor un copil sănătos, să consume verdeţuri (acidul folic se distruge prin fierbere sau coacere) cu mult timp înainte de a rămâne gravide.

You must be logged in to post a comment.

6 vizitatori online acum
2 vizitatori, 4 roboti, 0 membri
Numar maxim de vizitatori astazi: 7 la 04:21 am UTC
Aceasta luna: 13 la 08-08-2019 08:36 pm UTC
Acest an: 41 la 02-27-2019 11:45 pm UTC
Din toate timpurile: 678 la 10-21-2017 04:44 am UTC