Coloană vertebrală sănătoasă

În Statele Unite ale Americii au loc anual peste 200 000 de operaţii pe coloană; în România sunt operaţi anual peste 10 000 de oameni pentru afecţiuni vertebrale.

Prevenirea apariţiei durerilor şi a şubrezirii coloanei este metoda cea mai ieftină şi cea mai puţin dureroasă atât pentru individ cât şi pentru familia acestuia.

Cum prevenim?

Controlăm permanent postura când mergem, când stăm în picioare sau jos; poziţia corectă este spatele drept, capul uşor ridicat.

Evităm statul „picior peste picior”; există două mari artere chiar sub genunchi care sunt afectate iar în timp acest lucru declanşează dureri de spate, varice şi probleme ale vaselor de sânge ale picioarelor.

Când ridicăm ceva, îndoim genunchii. Când cărăm ceva, împărţim greutatea cărată în mod egal pe ambii umeri.

Întărim muşchii abdominali şi reducem cu 20% presiunea asupra coloanei vertebrale.

Exerciţii zilnice utile pentru „leneşi” .Când ne trezim, ne întindem de câteva ori. Culcat pe spate, împingem perna cu ceafa cinci secunde de 5-6 ori. Strângem de 5-6 ori perna între genunchi.

Tragem de degetele de la picior pe rând cu degetele de la celălalt picior alternativ de 5-6 ori.

Stând la marginea patului facem mişcări de rotire a capului înainte-înapoi, stânga-dreapta.

Bem un pahar mare cu apă purificată osmotic pentru hidratrea eficientă a discurilor (nucleilor pulpoşi) intervertebrali.

You must be logged in to post a comment.

2 vizitatori online acum
1 vizitatori, 1 roboti, 0 membri
Numar maxim de vizitatori astazi: 7 la 04:20 am UTC
Aceasta luna: 10 la 12-09-2018 08:24 pm UTC
Acest an: 146 la 01-14-2018 03:57 pm UTC
Din toate timpurile: 678 la 10-21-2017 04:44 am UTC