Durerea de spate – informaţii pentru uzul pacientului

Durerea de spate

Este principala cauză de absenteism la servici.

Cum evităm durerea de spate?

Stiind  de exemplu cum să ridicăm sau să cărăm greutăti .

Asigură-te că ai pus piciorul pe o bază solidă .

Nu te apleca, îndoaie genunchii si mentine soldurile mai jos decât capul .

Fă anumite exercitii de întărire a muschilor coapselor .

Apucă cu fermitate ceeace vrei să ridici, si ridică încet, fără smucituri .

Atunci când trebuie să te răsucesti si ai o greutate în mână, fă asta prin pivotarea piciorului si nu prin răsucirea spatelui .

Nu căra obiecte, chiar si usoare tinute la o lungime de brat întodeauna

Ţine-le aproape de corp pentru a reduce efectul de pârghie asupra coloanei vertebrale

Când trebuie să laşi jos greutatea, aşează-te pe vine sau pe genunchi pentru a o pune pe podea

Obiectele grele trebuie manevrate cu ajutorul unor scripeţi mici sau cărucior evită să împingi mobila sau obiectul de partea superioară

Cel mai bine ar fi să stai pe podea şi să împingi cu picioarele

Greutatea din plasele de la piaţă se împarte în mod egal şi se cară cu amândouă mâinile nu doar într-una;

Mai bine foloseşte un cărucior de piaţă la market, este mai bine să ai bagaje, plase cu greutate mică decât unul mare şi greu

Acestea trebuie cărate cât mai aproape de corpul tău

Punerea unei perdele, fixarea unei lustre, vopsirea tavanului sunt foarte periculoase pentru spate.

Pot apare dureri la nivelul Gâtului, umerilor, braţelor, care pot dura zile, săptămâni, luni;

Când dormi foloseşte două perne, iar atunci când stai culcat pe o parte capul, gâtul, coloana vertebrală, să fie aproximativ pe aceeaşi linie

Cele mai bune sunt pernele în formă de potcoavă sau un prosop rulat care elimină spaţiul dintre gât şi pernă.

Pentru a proteja spatele Când faci sex, iată trei poziţii:

Când lucrezi în grădină, stai în genunchi să pliveşti iarba, Nu aplecat

Curăţatul zăpezii este periculos pentru spate dar şi pentru inimă (acest efort fizic izometric afectează circulaţia sângelui din miocardul)

Când sati la birou, coatele trebuie să fie paralele cu podeaua şi să aibă 90 grade cu braţele. spatele drept dar nu exagerat

Nu suprasolicita un spate Deja aplecat sau răsucit

Când conduci maşina, şi stai mult în trafic, mişcă periodic capul, relaxează braţele pe volan, ridică umerii.

Opreşte din oră în oră La o benzinărie pentru A face câţiva paşi şi a relaxa muşchii

Evită rotirea în maşină, încearcă să ieşi din maşină fără să răsuceşti coloana.

Pivotează întregul corp pe fese, înainte de a te ridica

Cele mai bune exerciţii pentru spate sunt

Mersul pe jos, joggingul, alergările, înnotul, ciclismul

Exerciţiile se încep şi se termină gradual nu brusc

Înnotul este bun pentru că apa preia din greutatea corpului reducând tensiunea din articulaţii şi ligamente

Cel mai sigur este înnotul pe spate.

Mersul pe jos este cel mai puţin periculos exerciţiu

Braţele nu trebuie să fie prea sus când alergi pentru că tensionază gâtul şi spatele

Evită aplecările cu picioarele întinse şi săriturile

Un exerciţiu bun pentru gât: ridică privirea la tavan, apoi priveşte podeaua de 4-5 ori

Cu capul aplecat priveşte întâi la dreapta apoi la stânga De 4-5 ori

Pe tot parcursul zilei adu-ţi aminte să verifici postura

Cea mai corectă este aceea În care te simţi confortabil

Mersul pe bicicletă poate fi mai puţin dureros decât mersul pe jos.

Greutatea corpului este susţinută şi fiind aplecat înainte liniile de stres ale coloanei sunt altele decât la mersul pe jos

Ghidonul nu trebuie să fie prea jos pentru a nu obliga la ridicarea capului.

Bicicleta cu roţile mai late este mai bună pentru că absoarbe mai bine şocurile

Ghidonul la distanţă prea mare cauzează dureri de gât

Şaua prea ridicată deplasează pelvisul într-o parte şi-n alta şi duce la dureri de spate

Mişcarea este mai bună când te doare spatele decât repaosul

Recuperarea este mai rapidă când te mişti, te mobilizezi în limitele permise de durere în timpul unei crize de durere de spate

Cea mai bună poziţie în pat este culcat pe o parte cu o pernă sub genunchi care previne tragerea şi răsucirea coloanei de către coapsă

îţi poţi relaxa coloana stând întins pe podea, pe spate, pe o saltea moale, cu picioarele ridicate pe un scaun în aşa fel să obţii un unghi de 90 de grade între şolduri şi genunchi

Repaosul prelungit duce la slăbirea oaselor şi muşchilor

Când te mişti, muşchii şi oasele trimit informaţii creierului la concurenţă cu informaţiile dureroase.

Astfel durerea este mai redusă. Tot aşa se întâmplă când aplici Unguente care produc „iritaţie inversă”- revulsivele

Creierul (atenţia) primeşte informaţii despre două tipuri de durere ceeace duce la reducerea durerii de spate

În depresie poate apare o durere de spate (somatizarea durerii psihologice) adică durerea este perfect reală deşi spatele este ok!

O astfel de durere poate dura ani de zile deoarece serveşte unui scop al pacientului

Durerea de spate poate duce la rândul ei la depresie

Tensiunea cronică a muşchilor gâtului poate fi un răspuns reflex răspuns la un pericol programat în interiorul sistemului nostru nervos de-a lungul evoluţiei.

Aşa se explică dificultatea sau imposibilitatea de a trata pacienţii care au un astfel de răspuns reflex

Artroza articulaţiilor vertebrale cervicale produce mesaje anormale spre organul echilibrului

Când ai aşa ceva vei simţi ameţeală când întorci capul după cineva

Artroza cervicală mai poate comprima artera vertebrală şi atunci îţi poţi pierde cunoştinţa

Pentru a preveni trebuie să porţi un corset ortopedic şi să faci anumite exerciţii de reeducare

Boala oricărui organ abdominal poate avea ecou şi poate produce durere de spate (vezica biliară, pancreasul, colnul, rinichii, menstruaţia, sarcina, etc )

You must be logged in to post a comment.

2 vizitatori online acum
0 vizitatori, 2 roboti, 0 membri
Numar maxim de vizitatori astazi: 10 la 11:54 am UTC
Aceasta luna: 17 la 04-19-2019 10:17 am UTC
Acest an: 41 la 02-27-2019 11:45 pm UTC
Din toate timpurile: 678 la 10-21-2017 04:44 am UTC