Mersul pe jos

Exerciţiul fizic este la fel de necesar pentru muşchi ca şi hrana; inactivitatea, lenea ne face slabi şi ne poate îmbolnăvi.

Dintre toate tipurile de mişcare, mersul pe jos este considerat „regele exerciţiilor fizice”; nu ne trebuie nici un echipament special şi poate fi făcut oricând, pe orice vreme. Este benefic pentru inimă şi sistemul vascular (diminuează riscul de a muri de boli de inimă cu până la 70%), întăreşte coloana vertebrală, articulaţiile şi muşchii, stimulează secreţia de endorfine benefice depresivilor, scade colesteroşul şi glicemia.  Este un excelent masaj al aparatului digestiv (intestinului gros), care previne constipaţia.

Ca tip de încălţăminte, Hipocrate recomanda „lipsa încălţămintei”; cel mai bine mersul pe jos sau alergarea uşoară pot fi efectuate pe pământ şi iarbă deoarece absorb şocurile şi protejează mai bine articulaţiile. Pe tălpi există peste 72 000 de terminaţii nervoase, iar stimularea acestora este benefică pentru toate organele. Mersul prin iarba plină de rouă dimineaţa, pe nisip sau zăpadă, aşa cum făceau strămoşii noştrii, întăreşte sistemul imunitar, coloana verteberală, umerii, picioarele, mai ales în cazul femeilor care poartă toc ascuţit; dacă ţinem picioarele sub un jet de apă rece zilnic, vom evita multe probleme de sănătate.

Dacă stăm mult timp la birou, putem să rulăm tălpile pe o bucată de lemn nelustruit, noduros, sau să facem băi reci şi fierbinţi alternative la picioare, pentru prevenirea apariţiei varicelor.

You must be logged in to post a comment.

3 vizitatori online acum
1 vizitatori, 2 roboti, 0 membri
Numar maxim de vizitatori astazi: 7 la 04:20 am UTC
Aceasta luna: 10 la 12-09-2018 08:24 pm UTC
Acest an: 146 la 01-14-2018 03:57 pm UTC
Din toate timpurile: 678 la 10-21-2017 04:44 am UTC