Traumatisme uşoare. Ce facem?

Neglijarea unor accidentări banale poate duce la complicaţii

Atunci când alergăm, sau ridicăm greutăţi se întâmplă să suferim de întinderi musculare sau de ligamente sau entorse uşoare pe care de cele mai  multe ori le „trecem cu vederea”. Ignorarea unor astfel de traumatisme poate avea consecinţe neplăcute – sechele greu de corectat, dureri la mobilizare greu de tratat, sau problema se poate agrava sau croniciza.

Cum putem preveni astfel de neplăceri?

Imediat după accidentare ne protejăm muşchiul, tendonul sau ligamentul de agravarea leziunii prin repaus; acesta oferă organismului timp şi mijloace (energie suplimentară) pentru a începe procesul de „reparare”. Aplicăm o pungă cu gheaţă învelită într-un prosop; „recele” reduce senzaţia de durere şi umflătura (edemul). Gheaţa se ţine maxim 20 de minute iar apoi se face pauză tot de 20 de minute şi se foloseşte doar în primele zile după accidentare. Înfăşurăm zona afectată cu un bandaj elastic;  dacă simţim sub acest pansament că ţesutul „pulsează” lărgim bandajul, înseamnă că este prea strîns. Ridicăm zona lovită  deasupra inimii; de exemplu sprijinim piciorul cu entorsă pe perne care să îl ţină ridicat.

După aproximativ 2 zile procesul de vindeacre este vizibil; dacă nu simţim nici o schimbare, mergem la medic pentru investigaţii suplimentare.

You must be logged in to post a comment.

4 vizitatori online acum
1 vizitatori, 3 roboti, 0 membri
Numar maxim de vizitatori astazi: 7 la 04:20 am UTC
Aceasta luna: 10 la 12-09-2018 08:24 pm UTC
Acest an: 146 la 01-14-2018 03:57 pm UTC
Din toate timpurile: 678 la 10-21-2017 04:44 am UTC